Sokba kerültek az akkugyárak, de a bezárásuk még fájdalmasabb lesz

2 months 3
ARTICLE AD BOX

Hiába költött az állam milliárdokat a támogatására, folyamatosak a leépítések az dél-koreai SK komáromi gyárában.

Mi történt? Csökken az akkumulátorok iránti kereslet, ezért a koreai SK hatalmas magyarországi akkumulátorgyárai csak őrlángon üzemelek, folyamatos a leépítés, egyre inkább úgy tűnik, hogy elkerülhetetlen a bezárás. Először a bérelt munkaerő nagy részét küldték el, aztán a saját dolgozókat kezdték el apró-cseprő dolgokért kirúgni az SK komáromi gyárában – írja a Telex.

Rossz lóra tettek. A dél-koreai SK 2020-ban nyitotta meg a 200 milliárd forintból épült komáromi gyárát, míg a még nagyobb iváncsai üzemet 2024-ben adták át. Ám 2023-ban elkezdett csökkenni az elektromos autókba szánt akkumulátorok iránti kereslet, és nyilvánvalóvá vált, hogy a két gyár nem fog tudni teljes kapacitáson működni.

Elbocsátások. 2024 májusa óta folyamatosak a leépítések az SK-nál, 2024 áprilisában a két gyárnak összesen 4146 alkalmazottja volt, míg novemberre már csak 3581 fő maradt, emellett a külsős dolgozók közül is sokat leépítettek.

A Telex cikke szerint az elbocsátások is különös módon zajlanak:

  • bizonyos munkakörökben nem emelnek fizetést, hogy az ott dolgozók maguktól felmondjanak.
  • minden apróságért kirúgnak embereket, például ha betegszabadág utáni első napon nem adja le az orvosi igazolását.
  • ezek mellett vannak hagyományos kirúgások, odafigyelve arra, hogy legfeljebb havonta 29 embert építsenek le ezzel a módszerrel, ugyanis 30 ember elküldése már csoportos létszámleépítésnek számít, amire külön szabályok vonatkoznak.

Mi lesz? Az SK egyelőre nem cáfolta a komáromi gyár bezárásának hírét. A Telex cikke szerint ezt az üzemet tavasszal be is zárhatják, és a teljes termelést átköltöztethetik Iváncsára.

Ugyanis az ottani gyár megnyitásához több tízmilliárd forint állami támogatást kaptak, és ha nem termelnének eleget, illetve elbocsátanák a dolgozókat, akkor vissza kellene fizetniük a támogatás egy részét.

Eszerint – mivel a komáromi gyár már legalább öt éve működik – ott anélkül lehet leépíteni, hogy állami támogatást vissza kellene fizetni.

The post Sokba kerültek az akkugyárak, de a bezárásuk még fájdalmasabb lesz appeared first on Forbes.hu.

Tovább a teljes bejegyzéshez