Nem sikerült megállapodniuk a béremelésről, akár sztrájkba is kezdhetnek a reptéri dolgozók

6 months 3
ARTICLE AD BOX

A Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete négy tárgyalást követően sem tudott megállapodni a béremelés mértékéről a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetőjével. A vezetés a 2024-es inflációs adatokra hivatkozva négy százalékot ajánlott, a dolgozók azonban tíz százalékot szeretnének. Egyes fórumokon pedig már egy sztrájk megszervezése is felmerült.

Négy tárgyalási forduló zajlott le eredménytelenül a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete és a Liszt Ferenc repülőteret működtető, ma már nyolcvan százalékban állami tulajdonú Budapest Airport Zrt. vezetése között a 2025-re tervezett béremelésekkel kapcsolatban.

A Szabad Európa értesülései szerint a reptér vezetése csak 4 százalékos béremelést hajlandó adni a legtöbb fizikai dolgozónak, arra hivatkozva, hogy a KSH szerint a 2024-es infláció 3,7 százalék volt, ez a szám azonban tovább növekedett januárban.

A repülőtér dolgozóit négy fizetési kategóriába sorolták. A Level I. kategóriában vannak a menedzserek, a Level II. és Level III, kategóriába pedig a fizikai dolgozók és azok vezetői. Az általános és nagyfeszültségű rendszerek karbantartóit, a navigációs csoportot külön kategóriákba sorolták. A 4 százalékos alapbéremelést a Level II. és Level III. kategóriába tartozó dolgozóknak szól.

Az érdekképviseletek számítása szerint ez a béremelés alig pár száz milliós költséget jelentene a munkáltatónak, ami elenyésző része a csaknem harmincmilliárd forintnak, ami a reptér tiszta nyeresége volt 2023-ban.

A dolgozók és a szakszervezet 10 százalékos emelést szeretnének, és nem értik, hogy miért nem jut több a béremelésükre.

A szakszervezet saját felmérése szerint a dolgozók egyre elégedetlenebbek a munkafeltételekkel, amennyiben pedig nem kapják meg a kívánt emelést, akkor munkahelyet váltanának, egyes fórumokon pedig már egy sztrájk megszervezése is felvetődött.

A lap értesülései szerint a dolgozókat tovább bizonytalanítja a híresztelés, miszerint az állam a működés racionalizálását tervezi, aminek része lehet egy leépítés, annak ellenére, hogy a beszámolók szerint több területen munkaerőhiány van.

A lap megkeresésére a Budapest Airport a következőket írta:

„A repülőtér-üzemeltető az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően január végén megkezdte a 2025-ös bértárgyalásokat a repülőtéri érdekképviseleti szervezetekkel, amely február 19-én lezárult. A bértárgyalások a Budapest Airport Zrt., illetve leányvállalatai – a BUD Security Kft. és a RÜK Kft. – munkavállalóit érintették. Több héten át tartó egyeztetéssorozat után sem sikerült egyetértésre jutni az érdekképviseletekkel, azonban a Budapest Airport számára fontos értéket képvisel a velük folytatott folyamatos párbeszéd.”

Tovább a teljes bejegyzéshez