A legtöbb kozmetikai brand számos (kis híján n+1), különböző életkorban és bőrállapot esetén alkalmazandó terméket kínál, egyáltalán nem biztos, hogy megfelelő ismeretek vagy minimális előképzettség híján mindenki be tudja lőni, pontosan melyikre, mikor, illetve milyen kombinációban van szüksége. Egyre több gyártó igyekszik segíteni a fogyasztóit a probléma definiálásában és a kapott eredményekre alapozott megoldást kínálni. A Becon ezt kompakt, az árától és a szoftverlicensztől eltekintve akár otthon is használható diagnosztikai eszközzel teszi, az Isdin pedig szolgáltatásként vezeti be a lehetőséget professzionális felhasználásra tervezett, Visia nevű hardverrel.
Mindkettőben közös, hogy a szenzoradatokat értelmező és kezelő szoftver AI-alapú, mert mi más lenne 2025-ben? Mondjuk valóban komplexebb, precízebb és hatékonyabb, mint a korábban alkalmazott kérdőíves módszer (pláne, ha rossz a kérdőív is), a gyakorlatban pedig rengeteg kellemetlenségtől kímélheti meg a felhasználót a professzionális diagnosztika, hogy a költségekről ne is beszéljünk egy-egy rosszul megválasztott kozmetikum kapcsán, ami jobb esetben csak nem vált be és a kukában/barátnőnél/anyánál landol, rosszabb esetben konkrétan ártott. Amit szintén nem kis erőfeszítés és anyagi ráfordítás helyrehozni.
A spanyol Isdinceutics egyébként 1975 óta a piacon van, Európa mellett a termékeik már elérhetők a tengerentúlon is mindkét irányban értve, Kínában például ab start piacvezető pozíciót foglaltak el a Fotoprotector Fusion Water fényvédővel. Termékeik elsősorban gyógyszertárakban érhetők el, néhányat viszont már parfümériákban is meg lehet találni. A most bevezetésre kerülő diagnosztikát szolgáltatásként tervezik kínálni a patikákban, az alkalmazásban pedig AI-alapú virtuális asszisztens segít bármiben a témával kapcsolatban.