Egyre többen és egyre többek használják otthon az okostévéjüket arra, hogy a PC-k és az okostelefonok, tabletek kijelzői helyett a nagyképernyőn fogyasszák a YouTube különböző tartalmait, és ez a trend csak erősödik. Neal Mohan vezérigazgató ünnepies bejegyzést tett közzé a YouTube indulásának 20. évfordulója alkalmából, melyben azzal a kijelentéssel él többek közt, hogy a szolgáltatás nem egyszerűen sima videóplatform, hanem az új televízió. Ezt a kijelentést arra alapozza, hogy az Egyesült Államok felhasználói bázisában már többen fogyasztják a YouTube-videókat televízión keresztül, mint okostelefonon.
A nézői szokásokban bekövetkező jelentős változás következtében a tévéképernyők hivatalosan is megelőzték a mobileszközöket, mint elsődleges megtekintési eszköz, ami többek közt annak tudható be a vezető szerint, hogy az „új” televízió interaktív rövidfilmeket, podcastokat és élő közvetítéseket kínál a hagyományos tartalmak mellett.
Az utóbbi évek trendjeinek megfelelően szintén jelentősen nőtt a nagyképernyős podcastfogyasztás ideje, ami a műfaj eredeti kereteit tekintve kissé abszurdnak tűnhet ugyan, de ha van háttértévézés, akkor miért ne működhetne ugyanez a jelenség a podcastek esetében is.
Így blokkold a karriered Golden handcuffs és társai: a 49. adásban összeszedtünk pár dolgot, amit IT szakemberként érdemes elkerülni.
A YouTube egyre markánsabb jelenléte a TV piacon jól látható. A Nielsen havi Gaugae jelentését folyamatosan vezeti a platform, megelőzve teljes nézettség tekintetében még a Netflixet is, a streaming szolgáltatások legnagyobb szereplőjét. A YouTube nézettségének növekedését viszonylag régóta két tényező hajtja, egyrészt a rövid videók (shorts) népszerűségének erősödése, másrészt a tévés tartalomfogyasztás. A nézők 2024-ben csak a tévékészülékeiken keresztül egy átlagos napon összesen egymilliárd órányi tartalmat fogyasztottak a YouTube-on.
A szolgáltató a tévés platformokra fejlesztett applikációkon a nézettség növelése érdekében az utóbbi években több változtatást is végrehajtott, így például szorosabbá vált az okostelefonok és a tévék együttműködése a YouTube tartalomfogyasztás során, illetve több platformon intuitívabbá, felhasználóbarátabbá vált az interfész. Az új lehetőségek új hirdetőket is vonzottak, bevezetve a nagy képernyőre optimalizált hirdetési formátumokat, például QR-kódokat és szüneteltetés közben megjelenő hirdetéseket.
A videómegosztó tavaly év végén közölte, hogy a YouTube-tévézés más folyamatokat is magával hozott, így például idén a 4K-ban feltöltött tartalmak (nem számítv a shorts videókat) aránya 35%-kal nőtt, míg azoknak a tartalomelőállítóknak az aránya, akik bevételük nagyobb hányadát már a tévés tartalomfogyasztás után kapják, több mint 30%-kal nőtt egy év alatt.