Kedd délután jelentette be Karácsony Gergely, hogy létrejön a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat. A főpolgármester szerint a szolgálat létrehozásának három oka is van.
„Egységes irányítás és megjelenés, közös fellépés és segítségnyújtás: létrejön a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat” – jelentette be Karácsony Gergely kedd délelőtt a Facebook-oldalán.
A főpolgármester szerint ennek három oka van:
- mert az utasok biztonságával nem egy, hanem több szervezet foglalkozik, biztosítani kell az egységes irányítást;
- mert az utasbiztonság nemcsak járőröket jelent, hanem több más lépést: kamerák a járműveken, testkamerák az utaskoordinátorokon, és a biztonságot szolgálja az első ajtós felszállás fokozatos kiterjesztése is;
- mert az utasbiztonság azt is jelenti, hogy stigmatizálás helyett segítséget adunk annak, akinek segítségre van szüksége, ezért az utasbiztonsági szolgálat együttműködik a hajléktalanok ellátását végző fővárosi, valamint civil szervezetekkel.
Elmondta azt is, hogy létrehozták az egységes irányító központot, vagyis már létezik a nonstop Budapest ügyeleti központ, ahova minden információ befut a városi közlekedésről. Az egységes irányítás mellett az egységes láthatóságát is megteremtik az utasbiztonságért felelős kollégáknak.
Márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre: rendészeti beavatkozást igénylő esetekben maguk hívhatják a budapesti utasbiztonsági rendszer központi diszpécserszolgálatát, a személy- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető helyzetekben pedig a 112-t.
Karácsony Gergely felidézte, hogy a járművek körülbelül 70 százaléka már rendelkezik kamerával, ráadásul a helyzet tovább javul, mivel minden további új beszerzésnél feltétel a kamera megléte. Decemberben a BKK 50 darab testkamerával látta el a jegyellenőröket, utaskoordinátorokat, valamint a BKK Biztonsági Szolgálat munkatársait.
Ahogy arról az Index beszámolt a napokban, Vitézy Dávid javaslatot tett a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy indítsanak el egy nonstop közterületi hibabejelentő rendszert. Mint írta, Budapest működése sok szempontból átláthatatlan és kényelmetlen, így a legegyszerűbb információk megtalálása is problémás a fővárosi önkormányzatok és intézmények dzsungelében. Szerinte itt az idő, hogy Budapest nagyot lépjen a korszerű, átlátható, kényelmes, ügyfélbarát városműködés felé.