Így változnának a sebességhatárok az új KRESZ-ben

5 months 5
ARTICLE AD BOX

A tervezet szerint változnának a sebességhatárok, új szabályok vonatkoznának a kerékpárosokra és a sisakon túl is kötelező védőfelszerelést írnának elő a motorosoknak.

Mi történt? A Telex birtokába jutott tervezet szerint a KRESZ az alábbiak szerint változhat:

  • autóúton a mostani 110 helyett akár 120 km/órás sebességhatárt is megengedhetne az út kezelője, autópályák egyes szakaszain pedig akár 140 km/órás gyors szakaszokat is kijelölhetnek.
  • teherautók, a buszok és az utánfutót vontató autók, lakott területen kívül és autópályán 90 km/h-ra gyorsíthatnának.
  • lakott területen is előírnák a tompított fényszóró kötelező használatát azokon az autókon, amelyeken nincs nappali menetfény.
  • a traktorok megengedett sebességét lakott területen kívül 60 km/órára emelnék, a villamosok pedig zárt pályán akár 70-nel is suhanhatnának
  • a kerékpárosok a tervezet szerint járdán és gyalogos övezetben maximum 10 km/órával tekerhetnének, gyalogosoknak és kerékpárosoknak fenntartott szakaszokon 25 km/óra lenne a rájuk vonatkozó sebességhatár
  • gyalogosként az úttesten, illetve vasúti átjáróban tilos lenne mobiltelefont használni, illetve olyan tevékenységet végezni, amely elvonja a figyelmet
  • lakott területen kívül 3 év alatti gyerekkel csak ülve lehetne utazni a közösségi közlekedési eszközökön
  • iskolák és óvodák közelében tanítási időben a sebességhatár pedig 30 km/óra lenne.
  • olcsóbb lenne a jogosítvány megszerzése, ugyanis a kötelező 29 gyakorlati órából legfeljebb hat kiváltható lenne szimulátoros vezetéssel.
  • napirenden van a javaslat, amely lehetővé tenné a legfeljebb 125 köbcentis motorkerékpárok és robogók vezetését B kategóriás jogosítvánnyal.
  • várható, hogy az eddigi 40-ről 45 km/órára emelik a segédmotorok legnagyobb megengedett sebességét.
  • A javaslat szerint kötelezővé tennék a kerékpáros bukósisak viselését 14 éves kor alatt.
  • a feltorlódott kocsisorokat a kerékpárosok, robogósok és motorosok kikerülhetik, a biciklisek jobbról előre mehetnének, a segédmotorosok a sorok közt vagy szintén jobbról, a motorosok pedig balról, vagy a sorok közt.
  • a kerékpárosok bizonyos esetekben a gyalogosok zavarása nélkül, legfeljebb 10 km/óra sebességgel akár a járdán is közlekedhetnének.
  • kötelező lenne a motorosok számára lakott területen kívül a zárt ruházat, zárt lábbeli és motoros kesztyű viselése.

The post Így változnának a sebességhatárok az új KRESZ-ben appeared first on Forbes.hu.

Tovább a teljes bejegyzéshez