Globális ranglistán Majka száma, ebből már szépen csurran-cseppen

3 months 4
ARTICLE AD BOX

Világszinten is a 18. legnézettebb Youtube-videó volt az elmúlt 24 órában Majka új klipje, amelyet a Csurran, cseppen című számához készített.

  • A videó itthon – nem meglepő módon – az első helyen áll, de nem csak Magyarországon fut: Szlovákiában kilencedik a nézettségi rangsorban, és más országokban is a Youtube legfelkapottabb dalai között szerepel.

Előzmények: a klip egy képzeletbeli állam, Bindzsisztán miniszterelnökével készült interjút mutat be. A kormányfő italába azonban a felvétel előtt igazságszérumot öntenek, így élő adásban meséli el, hogyan működik a korrupt rendszere. Valójában ez utóbbi a szám szövege.

 

  • Bár elvileg a klip nem Magyarországról szól, nagyon erős áthallások vannak a jelenlegi hazai helyzettel, és konkrét utalások is feltűnnek a videóban.
  • A szám ennek megfelelően komoly vihart kavart. Majka korábbi munkaadója, a kormányközeli TV2 névtelen cikkben kritizálta – igaz, egy más témában született Facebook-bejegyzése miatt – a rappert. Tegnap maga a szerző is fűzött némi kommentárt a dalhoz.

Számokban: a klipet az előző 24 órában több mint 1,6 millióan nézték meg, három nappal ezelőtti megjelenése óta pedig már 4,3 millió megtekintésnél tart.

  • Ez nem csak itthon kiugró. Az előző 24 órában a legnézettebb Youtube-videó Rosé és Bruno Mars APT. című száma volt 7,4 millió megtekintéssel, de a top 10-be kerüléshez elég volt 2,2 millió kattintás.
  • Magyarországon lényegében semmi nem mérhető ehhez. Sokatmondó, hogy a napi toplista harmadik helyén is egy olyan ATV-interjú van, amely a klip lehetséges hatásairól szól. Utóbbi 291 ezer megtekintésnél jár.

Felülnézet: bár vélhetően nem ez lesz a Csurran, cseppen című számhoz kapcsolódó fő bevételi forrás, ennyi megtekintés már szemmel látható összeget tud hozni.

  • Egyes források szerint a tartalomkészítők egy és tizennyolc, mások szerint tíz és harminc dollár közötti összeget kereshetnek ezer megtekintéssel.
  • Magyarországon inkább előbbi sávnak az alsó részében mozgunk. A Pénzcentrum egy tavalyi cikke szerint a Youtube-tartalomgyártásból származó bevételek általában egy-két dollár között mozognak ezer megtekintésenként, de a végleges összeg nagymértékben függ a megtekintési időtől és az egyes videókra optimalizált hirdetésektől.
  • Utóbbiak ebben az esetben valószínűleg inkább felfelé mozdítják el a dolgot. Azaz a klip jó eséllyel az első néhány napban is már milliós Youtube-bevételt hozhatott.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA slágerlisták élére ugranak az énekesek haláluk napján, és ezen valaki sokat kereshetNézettségi rekordot döntenek a ma elhunyt Meat Loaf kilpjei a Youtube-on, és az énekes legismertebb albuma is az iTunes toplista élére ugrott. Ki fizet ilyenkor, kinek, és mennyit?

The post Globális ranglistán Majka száma, ebből már szépen csurran-cseppen first appeared on G7 - Gazdasági sztorik érthetően.

Tovább a teljes bejegyzéshez