A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket. Az innovatív stratégiák az egészségközpontú kiskereskedelemben, az omnichannel megoldások, valamint az új üzletek kialakítása a drogéria szegmensen túl is új mércét állítanak fel.
A dm drogerie, Németország piacvezető drogériája, egyre magasabbra teszi a lécet az iparágban azáltal, hogy a hagyományos kategóriahatárokon túlmutatóan fejleszt kiskereskedelmi innovációt.
A vállalat árvezető az egészségügyi és szépségápolási szegmensben, amivel még a német élelmiszerkereskedők árképzési stratégiáját is befolyásolja. EDLP-stratégiát követő dm a fogyasztók számára árstabilitást biztosít, aminek értelmében minden újonnan bevezetett termék ára és minden árváltozás legalább négy hónapig változatlanul érvényben marad.
Átlagon felüli növekedési ütem
A dm drogerie a 2024 szeptemberében záruló pénzügyi évre vonatkozóan 17,7 milliárd euró bruttó árbevételt jelentett, ami 11,6%-kal magasabb, mint egy évvel korábban.
Németországban a bevételek 9,5%-kal 12,5 milliárd euróra nőttek, amivel a dm megszilárdította vezető szerepét a hazai drogériapiacon, és ami jelentősen meghaladta az élelmiszerkereskedelem bővülésének mértékét.
A YouGov FMCG fogyasztói indexe szerint a németországi drogéria csatorna bevétele 2024 január és októbere között átlagosan 7,2%-os növekedést ért el éves összehasonlításban. Ezzel szemben a hazai szupermarketek és diszkontok csak 3,3%-kal nőttek, ami jól mutatja a dm versenyben elfoglalt szilárd pozícióját.
A nemzetközi terjeszkedés a növekedés ösztönzésére
A dm 13 nemzetközi leányvállalatának bruttó bevétele 16,5%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és 5,2 milliárd euróval járult hozzá a teljes bevételhez. Míg öt évvel ezelőtt a nemzetközi operáció a teljes bevételnek csak egyharmadát adta, addig a 2023/24-es pénzügyi évben részesedése 42%-ra nőtt. Ez abszolút alátámasztja a dm nemzetközi piacainak növekvő stratégiai jelentőségét.
Fejlődés minden csatornában
Mint a technológiai innováció terén vezető szerepet betöltő vállalat, a dm tovább bővíti omnichannel képességeit. A vállalat már 2022-ben elindította az e-kereskedelmi tevékenységet, és azóta bővítette digitális kínálatát, beleértve egy üzletek közelében telepített non-stop csomagautomatákat.
Az önmagunkkal való foglalkozásra és az egészségre összpontosító megoldások iránti növekvő keresletre válaszul a dm legújabban online patika elindítására készül a német piacon, amely kezdetben majd OTC (vény nélkül kapható) termékekkel foglalkozik.
Beruházás az üzlethálózatba
A fenntartható növekedés támogatása érdekében a dm öt év alatt 1 milliárd eurót fordít németországi bolthálózatának modernizálására. A kiskereskedő évente 300 üzletet kíván felújítani, és 2029-ig összesen 1800 üzletet tervez korszerűsíteni. Ez a 2024-ben indult kezdeményezés a dm in-store vásárlási élmény javítása melletti elkötelezettségét támogatja, miközben tovább szilárdítja vezető szerepét a drogériaszektorban.
A bejáratnál a dm a hűségprogramját népszerűsíti, és az alkalmazás használóinak 10%-os kedvezményt kínál minden vásárlásra.
A vásárlói út elején egy különálló berendezés emeli ki a legújabb trendeknek megfelelő saját márkákat: a dm Sportnesst, a dm Bio-t és Mivolát (OTC).
Az első szekcióban a nagy vonzerővel bíró parfümválaszték található. A vásárlói útvonal mentén az első polcvég a wellness-témájú, alacsony árfekvésű impulzuscikkeket – például az arcmaszkokat – emeli ki.
A dekorkozmetikai részleg közepén egy új szabadon álló, sminkasztalra emlékeztető elem található.
A üzletbelső megújult dizájnja lágy, meleg pasztellszíneket használ.
A dm a polcokon is népszerűsíti hűségprogramját.
A természetes és organikus termékeket kínáló Alverde saját márka a bevált kozmetikai márkák mellett kerül bemutatásra.
Dekoratív ginkgo levél elemek jelölik a gyógyszeripari termékeket tartalmazó részleget.
A házipatika sor az üzlet közepén húzódik, ahol a jóllétet, az erőt és a vitalitást támogató termékek választhatók.
A dm Sportness saját márka a polcokon található magas fehérjetartalmú funkcionális élelmiszerek körét bővíti.
Az újratervezett kategóriaelválasztók az egyes részlegek színeihez igazodnak.
A férfiápolási termékcsalád a megkülönböztetés eszköze, és egy teljes polcot elfoglal.
A mennyezeti dekorációk nagyobb termékvilágokat jeleznek, megkönnyítve az üzletben való navigációt.
A magasabb hátsó polcokon a kisállat-gondozási termékek, mosószerek és babatermékek kerültek elhelyezésre.
Egy stilizált ház körvonalai jelzik a hátsó falon a lakásdekorációs részleget.
A gyermekrészlegen egy fa ihlette dizájnelemekkel díszített játszósarok található.
A pelenkázó részleg mellett pelenkázósarok került kialakításra.
A „Fotoparadies” nevet viselő fotósarokban a vásárlók kinyomtathatják saját fotóikat.
A pénztár előtt a dm a növekvő kényelmi trendhez igazodva hűtött és nem hűtött italokat kínál.
A több mint 600 biotermék közül a legtöbbet a dmBio márkanév alatt kapható.
Az új üzlet-elrendezésben a hagyományos pénztárak mellett két önkiszolgáló kassza is helyet kapott.
A kijárat mellett a vásárlók a boltban elhelyezett csomagautomatákból vehetik át online rendeléseiket.