A Mol fontos megállapodást kötött a tengeri olajjal kapcsolatban

6 months 3
ARTICLE AD BOX

A Mol és a Slovnaft egy évre szerződést kötött a nyersolajat szállító Janaf-fal, az európai szállítási díjaknál jóval magasabb áron. A Mol közleménye szerint a megállapodás lehetővé teszi majd a termék mindennapi, stabil, illetve nagy mennyiségű szállítását.

A Mol és a Slovnaft egy évre szóló kőolajszállítási szerződést kötött az Adria-vezeték horvátországi szakaszát üzemeltető Janaf-fal – derült ki a Mol sajtóközleményéből.

A vállalatok egy évre, az európai szállítási díjaknál lényegesen magasabb árakon tudtak megállapodni. A Mol-csoport úgy látja, egy több évre szóló szerződés az ellátásbiztonságot jobban támogatta volna, illetve a megállapodásban lefektetett magas szállítási díjak nem segítenek majd az energiaárak féken tartásában. 

A régió kiszámítható ellátásbiztonságát egy több éves megállapodás jobban támogatta volna. A szerződésben lefektetett magas szállítási díjak biztosan nem segítenek az energiaárak féken tartásában

– írták a közleményben.

Ugyanakkor a Janaf-fal megkötött fejlesztések lehetővé teszik majd azt, hogy az Adria-vezeték horvátországi szakaszán az év minden napján, stabilan, nagy mennyiségben lehessen terméket szállítani.

Lehet Oroszországot mellőzni?

Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója korábban arra mutatott rá, hogy az Adria-vezeték horvát szakaszát üzemeltető Janaf visszaél a régió kiszolgáltatottságával. Ez az egyetlen útvonal, amelyen keresztül tengeri nyersolaj érkezik Közép-Európába, és amely az oroszországi Barátság kőolajvezeték egyetlen alternatívája. Ebben a helyzetben lett a Janaf „Horvátország egyik legnyereségesebb vállalata” Bacsa György szerint, ezzel a cégvezető arra utalt, hogy a horvát cég a méltányos piaci ár többszörösét kéri a szállításokért.

A Janaf elnöke, Stjepan Adanic akkor tagadta az állításokat, és a múlt hónapban azt mondta, hogy a vezeték képes ellátni a Mol magyarországi és szlovákiai finomítóit olyan kölcsönösen megállapított árakon, amelyek „a szállított olaj mennyiségének növekedésével csökkennek”. Ugyanakkor ettől függetlenül is igaz, hogy minél több szállítási útvonal van, annál jobb Magyarország ellátása.

Tovább a teljes bejegyzéshez